14 Mayıs 2013 Salı

YSL Uluslararası Makyaj Sanatçısı Fred Letailleur ile Yeniden!

Herkese merhaba!

Geçtiğimiz yıl, haziran ayında Capacity Douglas’ta adına düzenlenen etkinlikte tanıştığım Yves Saint Laurent uluslararası makyaj sanatçısı Fred Letailleur, 5-6-7 Nisan’da tekrar ülkemizdeydi. Fred ile tanışır tanışmaz çok güzel bir diyalog kurmuştum. Makyaj sanatçılığına ilgi duymaya başladığım ilk zamanlarda en büyük hayalim yurtdışında ünlülerin makyajlarını yapmaktı ve Fred de Angelina Jolie ile Cate Blanchette gibi bir sürü büyük isimle çalıştığından, ondan o gün çok güzel tavsiyeler almıştım.


Kendisi hayatımda gördüğüm en güler yüzlü insanlardan biri. Son birkaç yıldır Yves Saint Laurent’in uluslararası makyaj sanatçılığını yapan Fred, önceden de Giorgio Armani’nin kozmetik serisi için imaj kreatörü olarak çalışmış. Aynı zamanda o zamanlarda Armani defilelerinin de kulislerinde makyaj dehasını konuşturmak üzere yer almış. Adından da anlayabileceğiniz üzere Fransız olan Fred, dünyanın dört bir yanına işini gerçekleştirmek için seyahatlerde bulunsa da, aslında Londra’da yaşıyor.

Geçen ay İstinye Park’ta yaklaşık bir yıl aradan sonra tekrar görüştük Fred ile. Kendisine dikkatinizi çekebilecek birkaç soru sordum. Bakalım ne gibi yanıtlar vermiş.

Birileri size “makyaja yeni yeni ilgi duymaya başladım, sizce kesinlikle almam gereken ilk 3 şey nedir?” diye sorsa, cevabınız ne olur?
Her şeyden önce iyi bir fondöten, maskara. Üçüncüsü de kişinin tercihine göre bir ruj ya da gloss.



Yves Saint Laurent markasının far paletlerinden hangisi ya da hangilerini ilk kez alacak birine önerebilirsiniz renklerin kullanışlılığı açısından baktığınızda?
8 ve 11 numaralı bu iki far paletini çok seviyorum, kesinlikle bunları öneririm. Birindeki toprak tonlarıyla koyu bir göz makyajı yapabilecekken, diğerindeki altın tonlarıyla daha ışıltılı ama daha kullanışlı renkler elde edersiniz. İkisini birden alabilirseniz farları karıştırarak da kullanabilir, böylece yeni renklerle farklı makyajlar ortaya çıkarabilirsiniz.


Angelina Jolie gibi büyük isimlerle çalıştığınızı biliyorum. Peki çalıştıklarınızdan makyajla en çok değişen ünlüler kimler? Kimlerin ilk haliyle, makyaj uygulamasından sonraki hali arasında gözle görülür derecede bir fark oluyordu sizce?
Aslında makyajla en farklı görünenler, makyajda yeniliğe en açık olanlar oluyor. Böyle baktığımız zaman da genelde genç isimler yeniliklere açık olduğundan, çalışma fırsatı bulduğum genç bayanlarda gördüm en büyük değişimi. Bir isim vermem gerekirse bu, son zamanlarda yer aldığı filmlerle ismini sık sık duyduğumuz Gemma Arterton olur. Gemma makyajda yeniliklere açık biri, bu yüzden ona farklı bir şeyle geldiğinizde bunu heyecanla kabul ediyor. Böylece makyajsız haliyle makyajdan sonraki hali gerçekten çok farklı oluyor.


Gözümüzü büyük göstermek için üst kirpik çizgisine liner çekmemiz gerektiğini genel olarak biliyoruz, peki büyük gözleri olanların, gözlerini çekik göstermek için ne gibi bir uygulama tercih etmesi gerekir?
Göz kalemini gözün sadece dış yarısına uygulayın, ve onu da dışarıya doğru dağıtın. Ne kadar dışa buğuluk verirseniz, o kadar çekik gözler elde edersiniz.


Bu sorduğum soruların dışında Fred bana, beni çok etkileyen bir şey daha söyledi güzellik ve makyaj konusunda. Bu, sohbetimiz esnasında benim herhangi bir soruma yönelik olmayan bir açıklamasıydı, fakat söylediklerini aynen hatırlıyorum:
“Aslında makyajın en güzel yönü, bir bayanı daha güzel bir hale getirmesi değildir. Ona, kaybettiği özgüvenini yeniden kazandırmasıdır. Mesela yeri geldiğinde bir kanser hastasıyla çalışırız. Gördüğü terapiler ve tedaviler sonucunda kaybettiği kaşlarını nasıl çizebileceğini ona öğretmek hem yüzündeki mutluluğu gördüğümde, hem de hayata küsmesine engel olduğumu fark ettiğimde beni her şeyden çok mutlu ediyor.”


Fred ile ilk tanıştığımızda da çok iyi anlaşmıştık, fakat sizlere bu yazıyı hazırlamak için kendisiyle tekrar görüştüğümde onu daha yakından tanıma fırsatı buldum. Makyaj sanatçılığı yapmadan önce psikoloji eğitimi aldığını ve bir süre psikologluk yaptığını öğrendiğimde kendisinden daha bir etkilendim. Bu kadar güleryüzlü ve hoş bir insanı herkesin tanıması gerektiğine inanıyorum.
O hem işinde inanılmaz başarılı, hem de bu tip etkinliklerde kendisiyle tanışmaya gelenleri tüm sıcakkanlılığıyla ve kocaman güleryüzüyle karşılayan biri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen link içeren yorumlar bırakmayın, onaylanmayacaktır. Zaten konu hakkında bırakacağınız yorumlar üzerinden profilinize bakılabiliyor.
Anlayışınız için teşekkürler :)