9 Ocak 2014 Perşembe

L'Occitane Fleur D'or & Acacia - Akasya ve Mimoza

Herkese merhaba!

Geçtiğimiz ay geç aldığım bir doğumgünü hediyesi olarak yine istek listemin en başından eksiltebildiğim, L'occitane'ın ilk denemede aşık olduğum serisinden, Akasya ve Mimoza serisinden parfüm ve el kremini yazmak istiyorum bugün. 

Aslında parfüm yazıları bana o kokuyu hissettiremeyeceğimiz için çok da anlamlı gelmiyor ama önceden parfüm zevkimle ilgili yazımı okumuşsanız en azından yeni bir koku arayışında olanlar için biraz merak uyandırabilir diye düşündüm.



Öncelikle kutu ve şişe tasarımına bayıldığımı söylemem gerek. Klasik kutu anlayışından farklı olarak ilk önce simli detayları da olan, çiçek desenli bir koruyucu kap içinden, oldukça modern, sade ve gösterişsiz olan asıl kutu çıkıyor. Parfümün şişesi de biraz Jo Malone şişeleri gibi, fazlasıyla sade, sadece parfümün ağır notalarını vurgulayan ismini üzerinde taşıyor. Kapağı da aynı şekilde pompa başlığın şişeyle bağlantı kurduğu kısımla aynı tonda altın renginde, üzerinde sadece " & " işareti var.

Geleyim kokusuna...
Dediğim gibi, ben tam bir Prada-Candy hayranıyım. Bana göre ondaki sıcaklık, şeker kokusunun yoğunluk dozu, yolda yürürken arkanızda bir parfüm bulutu bırakmadan, sadece size sımsıkı sarılan arkadaşlarınızın duyacağı kadar üstünüze sinmesi, ilk notalardan sonra dönüştüğü hale kadar herşeyiyle mükemmel. Fakat değişiklik arayıp, çiçeksi şeylerden hep kaçtığım için artık kendime uygun, çiçeksi kokuları bana sevdirecek, günlük kullanım için de tercih edeceğim bir koku istiyordum. İşte bu koku bana göre bu özellikleri barındırıyor.

İlk notalarıyla orta notaları arasında çok büyük koku değişimi getiren bir şey yok. İlk kokladığınızda çok tanıdık gelmesine rağmen aklınızdan geçen o klasik hiçbir kokuya karşılık gelmiyor. Denemek için sıkıyorsunuz ama burnunuz durmadan bileğinize gidiyor, ya birilerine hediye, ya da kendinize ilk fırsatta almak istiyorsunuz. O kadar güzel.

Parfüm 75 ml lik şişesinde 169 lira. L'occitane kartınız varsa doğumgünü ayınızdan yararlanıp siz de benim gibi %20 indirimden faydalanabilirsiniz.

Ben bu kokuyu elimde de duymak için bir de el kremini aldım. Aynı zamanda L'occitane'ın pek meşhur shea yağlı kremlerinden biri, el kremine bu kadar takılmışken çantamda olsun dedim.


2013 favorilerimde belirttiğim Monteil el kreminden o kadar memnunum ki, bu krem beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Yeterli derecede nem vermesi için bol miktarda sürmem gerekiyor, o da çok uzun bir süre dayanmıyor ve tekrar uygulamanız gerekiyor 2-3 saate. Kokusu çok yoğun, parfümden bir iki tık daha yoğun bile denebilir. Bu durumda da daha az sürmek istiyorsunuz ama o zaman da ellerinizi yeterince nemlendirmiyor.
Fiyatı 23 liraydı ama tavsiye edemiyorum.

Yine de bu koku benim için son günlerinde harika bir 2013 buluşu oldu. Eğer merak ederseniz ilk fırsatta bir L'occitane mağazası ya da standına uğramanızı tavsiye ederim.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen link içeren yorumlar bırakmayın, onaylanmayacaktır. Zaten konu hakkında bırakacağınız yorumlar üzerinden profilinize bakılabiliyor.
Anlayışınız için teşekkürler :)